Livet som arbetslös

Min pappa frågade mig häromkvällen om jag inte bloggade mer, och efter mitt svar att jag slutat
tyckte han (eller var det antagligen ett sorts uppmanande hån att jag inte gör något utav min situation?!) att jag skulle börja blogga om hur livet som arbetslös är.

Livet som arbetslös är..
Jag kan inte riktigt komma på några precisa ord.

Det jag gör för att förgylla mina dagar är att 1. se till att hunden sköts om (rutin) + mysa massa med henne 2. lära mig lite nya ackord på gitarren, lite nya sånger och skriva lite eget (utvecklar den estetiska sidan?!) 3. typ tömma diskmaskinen och lite sånt på mina föräldrars önskan (rutin) 4. söka jobb förståss - som dock bara gör en ännu mer negativt inställd då nästan alla jobb är säljar-jobb eller inom vården 5. läsa böcker (utvecklar mitt sinne och förmåga att bruka svenskan) 6. Titta lite på tv (i brist på annat) eller prata med folk via datorn (sociala behov)

Så har ser mitt dagliga liv ut.. Kan tyckas tråkigt, och det är det stundtals också!!!

Det känns inte hopplöst..

Men samtidigt känns mitt fall hopplöst. Var är jobbet jag letar efter?
Hur ska jag få tag på en lägenhet (visst känner jag mig som en börda i hushållet när jag varken betalar för mig eller på något annat sätt biverkar som mer än en gäst, suck) när jag inte har någon fast inkomst?
Och var ska jag faktiskt ta vägen då? (Rädslan inom mig som jag har att jag inte egentligen vågar lämna min trygga mark och bosätta mig på nytt ställe förrän jag säkert vet var jag vill bo, då jag ideligen känner att jag aldrig riktigt vet var jag vill stanna och är rädd att jag ångrar mig)

Så här är alltså livet för mig som arbetslös..

Enformigt och ständigt sökande efter hur jag ska ordna upp min situation, men utan några direkt svar.
(suck suck suck)
Och så länge försöker jag underhålla mig med annat och åtminstone inte stanna i min inre utveckling.

 

Nu ska jag sova, för jag måste hitta en bättre rutin en så här. !


Kommentarer
Postat av: Leia ♥

Söt headerbild.

2010-03-01 @ 22:17:10
URL: http://leiabloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0