mitt liv!:)

"Knack Knack !"
Jag öppnar dörren, och ser honom. Han ler mot mig, ett stort brett leende och jag känner en värmestråle gå längs hela kroppen, precis som varje gång jag ser honom.
Jag tar hans hand och drar in honom i lägenheter, kramar om honom hårt. Han pussar mig lätt på munnen och ser mig in i ögonen, och det kittlas lite lätt i min mage.
Han är så jävla fin!
Jag har saknat honom och längtat efter honom, men som den dåliga talare jag är får jag inte fram några ord. Jag bara ler åt honom och hoppas att han på mitt kroppsspråk kan läsa av vad jag tänker.

Jag springer in i mitt sovrum och tar mobilen som ligger på laddning.
"Vi måste snabba oss, dom väntar", säger jag till honom och puffar honom lite lekfullt framåt.
Jag vrider om nyckeln och får stoppat ner den i min nya söta lilla handväska.
Jag tar hans hand och sen går vi tillsammans mot tunnelbanan, hoppar på, hoppar av och sedan småspringer vi lite till mötesplatsen.

Jag ser två välkända ansikte, släpper Darlings hand och springer mot mina vänner.
Jag kastar armarna om Joe. "Joey Frescotti, in Sweden. I almost can´t believe my eyes"
"How was your trip? Were Rebecka in time to pick you up at the airport? Did you get any food yet?"
Frågorna är många och Joe börjar skratta. Det är så härligt att se hans glada ansikte igen.
Jag och Rebecka ler mot varandra. Vi utbytar blickar med varandra och jag förstår att allting har gått bra.
Jag presenterar Joe och Darling för varandra, och medans de går rakt in i en konversation om hur man hade kunnat göra flygplansplatserna mycket mer bekväma springer jag och Rebecka lite smått i förväg.
Vi skrattar, nästan bubblar av glädje. Vädret är underbart, solen skiner och det kan inte bli mycket bättre.
"Jag har renbäddat i sängen Sofie och Veronica sov i, så Joe får det lite rent" säger jag leendes och hoppas att Rebecka ska tycka att jag är duktig som tagit lite ansvar för vår nyanlända gäst.
Rebecka ler åt mig. "Du är så duktig Jackie, Joe kommer stortrivas i vår lägenhet"
"Ja, det tvivlar jag inte på. Gillar han bara speglar så ska det väl inte bli några problem".
Vi skrattar tillsammans. Både jag och Rebecka älskar speglar, så att sätta upp en massa helspeglar längs väggarna det första vi gjorde när vi flyttade in tillsammans var en självklarhet.

"So Jackie, who´s playing tonight?"
"well... I´m not sure what they have chose to called themselves but one thing is for sure, and that is that they´re really good. Not compaired to Slightly stoopid, but in their own way. I hope you will like them Joey. They sound almost like Amy Diamond"
Joe skrattar. Amy Diamond var en av de artister vi spelade för honom när vi hälsade på honom i Californien, som han verkligen gillade.
Jag berättar för honom att det är några klasskamrater i min klass som bildat ett band; folk jag klickat med från början och hängt en del med sen första veckorna i skolan, men som jag faktistk inte hade någon aning hade en talang inom musikvärlden också; inte förrän jag fick höra några av deras demosar.
Jag tittar på Darling för att se efter så att han inte känner sig utanför. Han ger mig ett brett leende som svar, och jag väntar in honom och tar hans hand igen. Ger honom ett lika stort leende tillbaka och kramar om hans arm.

Vid ingången till klubben säger jag mitt namn till vakterna som kryssar av mig och mina 3 kompanjoner på gästlistan.
Klubben är faktiskt full, det är många som väntar på att få se bandet spela.
Och när de kommer ut på scenen blir det direkt liv i lokalen.
Jag lutar mig bak mot Darling som lägger armarna om mig och kramar, och jag känner mig så trygg och lycklig.
Från scenen hör jag "Detta är till dig Jackie, för du är så jävla grym!".
Jag ler ett överaskat leende och orden går rakt in i hjärtat på mig. Jag ler för att jag är så jävla, jävla glad. Allting är perfekt.




[Ja, drömma kan man i alla fall]
Det här är mitt liv om ungefär 1 år och 2 månader.
I rollerna:
Jag= Jag
Rebecka= Rebecka
Joe= Joe
Sofie och Veronica= Sofie och Veronica
Mina klasskamrater= Mina kommande klasskamrater
Darling = ännu inte bestämt.


Vill du ansöka om rollen, kan du skriva ett mejl ett lägga en kommentar.

Körkort, ödmjukhet och snygghet är ett krav.
Bruna ögon är meriterande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0