Börjat jobb på Josefina mm nu med:)

godkväll vördade gäster!
Stig fram, kom närmre.. Inte så nära, lite för nära!
Välkommen till Tjackiecity, en stad fylld av mystik.. och välbehag!:)

Nej men seriöst ! Klockan är 5 i 2 på natten och jag sitter uppe fortfarande när jag ska börja 11 imorgon . Fy fan vad dålig stil!
Ska dessutom jobba på övre för första gången, så jag borde gå bums i säng så jag kan visa min bästa sida inför högste chefen:) Ska bli spännande att få se skillnaden.
Det kassa just nu är  bara att vi har fått nya t-shirtar, och då kan man inte gå med uppknäppta byxor längre som jag kunde med skjortan, vilket innebär att jag letade upp nya byxor som var större och dom jag hittade är blixtlåset sönder på, så jag har alltså ett par byxor jag arbetar i där blixtlåset ständigt är halvt nere. Snyggt Tb! :P

Min dag har varit hur bra som helst. Jag gick strålandes till Josefina, där jag idag gjorde min debut. Blev en liten provanställningsdag på 2 timmar. Var mycket trevligt. Hann med en hel del.
Bland annat var där några typ engelska pensionärer, och mannen i sällskapet var jag tvungen att ge värsta leendet för han skulle tvunget fotografera mig när jag lämnade fram deras ostmacka.
"Typisk svensk blondin" kommer det väl stå i fotoalbumet sen haha:D

Sen kom en amerikansk familj, men då var det kicki som tog betalt men jag hörde deras sköna dialekt och bara fick nostalgikänslor. Den här underbart fräsiga amerikanskan!:)
Sen när jag stod själv i kassan kom killen i familjen dit, och frågade om det fanns annan läsk. Och jag hade ingen aning om vad vi hade vid det tillfället och stod själv där, så jag bara helt panik "jag har bara jobbat här i en timme, jag vet ingenting". Och han bara började ställa massa frågor och önska mig lycka till och allting, Det kändes så himla mysigt att få prata med en amerikanare igen !:)

Sen... När jag springer in och hämtar lite brickor och kommer tillbaka ser jag att kicki står och pratar med någon. Jag smyger runt om disken, och ögonkontakt med denna sjukt vackra människa och han ger mig ett ljuvligt leende och sträcker fram handen för att hälsa- min framtida arbetskamrat!!! Kan det bli mycket bättre?!:D
Hann tyvärr bara i all stress fråga honom om var en massa olika saker fanns, men det känns ju verkligen trevligt att ha något att gå till jobbet för även en trist dag:P Oooooooooh ögongodis, me like!:)

Efter mina timmar där gick jag vidare, och införskaffade mig ytterligare en rosett till håret fast svart (måste ju ha något som matchar min rosa klänning jag ska ha på Amandas födelsedagskalas på onsdag:))

för att sedan åka till fridhemsplan och tokvirra runder och leta efter mammas och pappas hotell .
Efter någon timme när jag hann fråga typ 8 pers inom en minut vart det låg , och sedan ytterligare 10 stycken om vägen (och ingen hade hört talas om hotellet typ men några kände till området), så hittade jag dit , stötte på världens trevligaste reciptionist:)

Och sen hade jag en heldag och gick runder i typ hela stockholms innerstad, åt kebab (satt mitt emot Linda rosings bästa vän , han bögen som var med i serien:D Haha.. :)) och glass, och hade allmänt mysigt. Följde med dom hem till hotellet och införskaffade mig ett choklad på shell och kom fram till att det måste varit där jag och gewz stannade och frågade efter vägen när vi gjorde en stockholmtour:D

Och sen vid midnatt fick jag frågat reciptionisten om jag behövde gå ända till fridhemsplan men då visade det sig att thorildsplan låg 100 meter längre bort, så slapp jag den biten. Skönt:)

Och nu ha rjag massa fler kläder som mamma och pappa tog med sig som jag inte har någon som helst aning var jag ska placera!! hehe..

Neeeeeh, Det var allt för mig.

Life is goooooooooooooooood. Me like, Me like:)

Puss på er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0