26 februari

jag borde sova, jag borde vara trött.
men varför , varför kan jag inte bara få vara det då?!
Att duscha precis innan läggdags var kanske inte det bästa egentligen,
men jag ville vara lite fräsch till imorgon. Det är ju trots allt fredag.

Hemmafredag... Känns jävligt bra faktiskt:)
Lite mys med föräldrarna!

Det bästa med att jobba heltid en hel vecka (så duktig jag är:))  är att man uppskattar helgerna på ett annat sätt.
Och jag blir inte på så sätt att jag måste ut och supa och festa och grejer,
utan bara... kunna sitta hemma och mysa med mamma och pappa:)
För jag... känner inget sug av att festa i helgen, och det är positivt!:)
Kan vara en inställningsgrej, men nej.. det känns jävligt bra!

Egentligen hade jag tänkt blogga i början av veckan och redovisa ett underbart besök av en av mina dearest friends!:) Det är galet att man kan bli så tajta på så kort tid, men så är det med människor man hör ihop med antar jag:)
Och så känns det väl också som dom man träffar nu i "vuxen" ålder, när man fått med sig en del erfarenhet av olika människor, så vet man ganska direkt vem som verkligen är något man vill hålla i, och då blir det automatiskt att man ger och tar mer av varandra på ett ärligare sätt än vad man kanske gjorde för , ja, bara något år sen kan jag ibland känna.
Det blev ett dundertrevligt festligt besök av min kära Rebecka i alla fall,
med mycket sjungande och dansade och töntande och kramande och mys:) Jag orkar inte skriva allt vi gjorde, faktiskt.. hehe, Känns lite kasst att vi inte haft tid att snacka så mycket på tiden efter nu, meeeen men men! Vi har så mycket kvar , planerna ska definitivt genomföras:) oh va jag ser fram emot att ringklockan ringer när det är mat mm:)

Och sen satt jag och tänkte på det här om vilken förändring det blir på många människor när man dricker.
Ta till exempel mig själv som är väldigt lugn och avslappnad och slapp och kör ofta ganska låg profil bland folk (förutom när jag får ryck och hoppar runder i köket och mitt rum, vilket visserligen händer ganska ofta men jag menar med annat folk)
Men sen när jag har fått lite i mig, då blir jag jätte-flyktig (flyktig = förmodligen det bästa ordet någon beskrivit mig på när jag dricker, Och det var Carro som använde det om mig när vi festade i staterna:)) och är typ överallt och ingenstans, och hoppar runder och stejtar och tjoar och pratar med alla jag känner /"känner"/inte-känner.
Mina vänner vet aldrig var jag varit, men förmodligen har jag varit runder och letat efter dom utan att ens fattat det själv.
Jag vet många gånger jag tänkt när man varit ute ett helt gäng att "var fan är alla jag känner" och så har jag tittat runt i "dimman" och försökt urskilja folket, och sen har de dykit upp bakom ryggen på mig nästan.
Och sen tycker alla folk att jag springer ifrån dom, fastän jag inte fattar det själv. För att jag ser någon jag känner igen, och så tror jag antagligen att mina kompisar följde med och sen när jag vänder mig om gjorde dom inte det så då tror jag att dom gick därifrån när det egentligen var jag som bara sprang och hälsade på någon.
Vilket dilemma jag har ! Tss:)

Nog om sånt, idag har ajg varit på Nova med Vevveknauw och hennes läkare nu på kvällskvisten.
När jag kommer hem tar jag upp det jag köpt.
Sen efter duschen så går jag och rotar bland kassarna, och börjar fundera på var fan jag har gjort av det svarta linnet.
Så jag springer ut, kollar i garaget, messar vevve om hon fått med det, rotar igenom kassarna 2 gånger till. Kollar i sängen.. Och hinner tänka att åååh fan typiskt, var kan linnet ha tagit vägen. Så onödigt,
men samtidigt att det var 99 kronor och man ska inte gråta över spilld mjölk.
Så jag går till byrålådan för att titta om där är något annat långt linne jag skulle kunna testa att ha under min nya lite-för-korta-klänning-så-man-måste-ha-linne-under,
och vad ligger inte där då... Joooo Jacquelines svarta nyinköpta linne!:)
Då har jag alltså varit så duktigt och typ omedvetet lagt ner det i byrålådan , tss:)

Nej nu ska jag gå och drömma om en liten fågelunge-sötnos:)

Gonatt kram till er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0