Okoll! (Pest och plåga!)

Har kommit fram till att min antistyrka (det lät bättre än svaghet, för styrka är ett väldigt starkt ord, och jag ville verkligen visa motsatsen till styrka=)) när det kommer till skrivande definitivt är rubriker.!

Nu ligger jag vaken, helt i onödan.
Var uppe vid 9 för att åka till jobbet och börja 10.. Trodde jag det:P
För väl där så berättade en tjej att vi inte öppnade förrän 12.. Jag bara noooo..
Men det var inte svårare än att jag fick åka hem och inse att jag har en halvtimme på egenhand nu istället och ta det lite lugnt.. 40 minuters tunnelbana helt i onödan, men det skadar åtminstone inte naturen(!) :-)

Igår var jag på Pest och Plåga- konsert då som sagt.
Det var grymt... Ner i källaren på Broder tuck, och så var det uppdukat med begravningsljus och en stor annan ljusstake. Nästan lite halloweenkänsla eller åtminstone familjen adamskänsla.
Och så körde ett band, och fastän det var skrik så gick det konstigt härliga strömmar genom kroppen. Antar att ganska många skulle valt att inte kalla det musik men denna musik är väldigt levande på något vis, trots att man inte hör ett ord av vad dom säger. Det tar liksom inte mot i öronen utan som små små ljudvågor vandrar in genom öronen :-)

Sen var det vårt bands tur.. Och som min kompis Johannes -sångaren i bandet- hade påpekat, så skulle jag förvänta mig något jag inte varit med förut. Jag gjorde inte riktigt det ändå , men det kunde jag fan göra.
För lilla lilla Johannes var mäktig på scenen. Det var som att se en annan människa träda in i en dräkt med nitar och mitt i allt tar han fram en skål och drick blod så det rinner nerför mungigorna. Galet och härligt flow! Ååååh va kul:-) Respekt till Johannes och Alex




Man ska fan i med testa på allt nytt. Då och då hittar man saker man gillar som man blir helt förvånad över att man skulle gilla. Score, Fore!

Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0