una weekendo

Heter det så på typ italienska eller spanska typ, eller kanske latin om jag nu skulle vilja känna för det?:)

Nu har jag en fråga... Varför i hela fridens namn gör man onödiga saker för?:)
Tillexempel när jag satte mig vid datorn här så såg jag tejpstället,
tar två tejpbitar och sätter på vars ett lår .
För att sedan i fullständig onödighet dra av dom igen, vika ihop dom mot varandra och sedan slänga dom.
Känns inte det bara sååå himla onödigt?!:)

Jag känner mig bara mer och mer raaaaaaastlös!

Har i alla fall varit en trevlig helg.

Fredagen började med ett provet som blev ett Mvg Yes:)
På kvällen var det så här att min kära goda gamla vän och fd klasskamrat Daniel "Danny boy" Wendel som under så många års tid ställt upp för mig, När jag behövt skjuts kört mig hit och kört mig dit, När jag varit för onykter för att komma hem i det skicket och låtit mig sova i hans säng och själv tagit soffan,
När jag haft för lite kläder på mig har jag fått låna hans, när jag inte vetat vilken sal jag skulle till i skolan har jag alltid kunnat ringa honom och fråga varpå han inte vetat ändå för han gjort likadant som jag och följt efter högen = Noll koll:)
I alla fall kände jag att det var dags att ge igen, så det minsta jag kunde göra var att bjuda igen honom på Bion som vi båda ville gå och se. (dessutom betalade han min biobiljett för typ 3-4 år sen när vi var ett gäng och såg Ice age 2:P)
"The Boat that rocked", dock överskattad. Den var dryga 2 timmar lång, men tiden gick snabbt för den var rolig och intressant och där hände saker hela tiden. Men att den skulle vara bättre än Love actually håller jag inte med om, så som trailern säger.
Jaja, sak samma.. Den är helt enkelt en sån film som man gärna kan se på film en kväll hemma om man inte har något för sig och man vill ha lite underhållning, men att gå och se den på Bio är inte ett måste, och inte heller ett måste att ha behövt se den överhuvudtaget:)

Lördagen cyklade jag och mamma tidigt ner till stan, mysmysmys, och införskaffade oss det som behövdes inför kvällen. Här fick mamma uppleva min extrema beslutsångest. NÄR SKA JAG LÄGGA NER MED DEN!?
Det är så sjukt jobbigt att inte kunna bestämma sig , när det handlar om typ ens vilken form man ska ha på en bakform. Bläääärk:) Fast ... Det blir lite så att när jag inte är helt säker, då velar jag. Men om det är något jag vet med hundra direkt att jag vill ha, då vet jag det. Och det är väl därför man blir lite beslutsångest, för egnetligen bryr man sig inte helt.. Äsch jag vet:D Jag måste i alla fall jobba på det tror jag:)

Kvällen blev det mys hos manni som fyllde år och hade kalasis,
och sen begav jag mig vidare till min älskade 20åring Sara där det blev en lång och trevlig fest med mycket framför allt glada människor:D , mycket sprit (inte för min del dock!:D), dans (inte för min del heller, Jag dansar aldrig nykter någonsin... Okej det var viss överdrift, men inte på fester..längre:D), mat och trevliga samtal.
Alla andra typ kom i par utom jag som kom helt all-by-my-self, tsssssssssss:D Men varför ska man vara som alla andra:P

Söndagen blev det mysmysmys med min kära gamla goda vän och fd klasskamrat Sanna Sörensen, som jag också börjat spendera mer och mer tid med på senare. Och som också alltid ställt upp för mig, följt mig till cyklarna när jag inte vågat gå ensam;P , messat mig dagen innan om jag inte vetat vilken tid vi började skolan dagen därpå, Kommit till mig i Princeton och hjälpt mig passa mina barn!!:D, pratat med mig typ varje dag i usa på telefon nästan?!:D
Det känns trots att man vet att det är samma sak om det går många många månader mellan att man träffas och man ändå har samma känsla som sist man sågs,
att jag vill hålla hårt i de vänner som verkligen betyder:) Jag tycker om att umgås och skoja och flimsa och flamsa och "uppleva gamla tider igen" i minnet, framför allt när jag nog inte har så mycket tid kvar i min kära hemstad.

Njuta njuta njuta av de människor man tycker om:)


Sanna och jag la i alla fall ute på hennes balkong hela jävla dagen typ, vilket förståss resulterar i en sebastian-röd Jacqueline. Aaaaagh, det går ner rätt snabbt dock och blir en trevligare färg men det är lite jobbigt med solfrossan man får:)

Kvällen innebar en jävla massa tv-tittande (no life:P) gossip girl, wipeout, söndagsparty med Fredrik & Filip (eller tvärtom:P) och slutligen ett trevligt telefonsamtal med söt sötare Matthias:) ihihihihihihiii

Idag ska jag försöka komma på vad jag ska göra,
och samtidigt försöka fatta vad jag egentlligen ska göra med mitt muntliga engelsk-prov jag har på Torsdag.
Fattar ingenting, men det ska jag nog komma underfund med...:)

Over and out! / Jacqueline Hansson

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0