liiiife oooh liiiife:)

I början av förra veckan tog jag ett av de bästa beslut jag tagit.
Jag slutade att ta dom piller jag hållt på med i snart 2 månader.
Det är fan en befrielse att inte ha dom.
Det är helt sjukt att ett litet hormonpiller (Fullt av kvinnliga hormoner som skulle göra mig mer kvinnlig? Tack gode gud att jag inte har dom i min redan:P Stackars kvinnor, men nu förstår jag ju varför kvinnor är som dom är..muhaa) kan förändra en så mycket.

Med dom kunde jag vakna upp arg, bli irriterad över minsta lilla småsak, gå ner i djupa stämningar utan anledning,
Ja, jag inser nu så här på efterhand också att det var nog dom som gjorde att jag haft svårt att sova på sistone, att tankarna inte velat släppa när jag velat släppa dom.

Så hela veckan har jag sovit gott som en prinsessa på en ärta, inga jobbiga tankar, bara kännt mig allmänt glad och positiv och befriad, oberoende och stark. Jag är mig själv igen:)

Visserligen är våren här nu , I LOVE IT!:):):) Det är så härligt när fåglarna kvittrar och solen skiner och värmen går in i kroppen och man bara känner sig så kär i livet! :)

Och så en trevlig, fartfylld vecka med mycket trevliga händelser och människor!!:) ,
och en perfekt avslutning på den med low på Skånes djurpark, älgar grisar och björnar wow wow wow!

...............................................................................................................
Dock har det varit lite knas i mina drömmar i veckan, det känns som det ligger något i mitt undermedvetna som inte stämmer.

Förra veckan drömde jag att jag tappade alla mina tänder. Några i taget kom jag utspottandes med dom med käften full av blod, och mamma fångade upp dom i en plastburk.
En dröm senare tappade jag en liten flis av tanden, typ en kvadrat rakt in i en av framtänderna så det blev ett hål. Och sen fick jag ett långt djup streck längst med alla övre tänderna. (jag hoppades att detta skulle gå på försäkringen- jag var orolig över min ekonomi)
[enligt drömbok symbosiliserar tandtappning att jag inte får fram det jag verkligen vill få fram!?]
Jag drömde i lördags att min mamma dog, värsta äckliga känslan!! Det var fruktansvärt jobbigt och kändes för äkta..
[Och detta ska tydligen innebära att jag avslutat något kapitell i mitt liv som jag lämnar bakom mig - beteende, arbete, relation, känsla - för att få plats att släppa in något nytt]
Och sedan nu inatt drömde jag att jag blev jagad av en mördare, eller från början var det inte jag. Men det tycktes bli mer och mer uppenbart i drömmen att jag var utsatt, att jag inte kunde komma från den som jagade mig, för när jag låste in mig på toan låste någon upp, det var mig dom sköt mot, och jag kände mig hela tiden som att jag aldrig kunde vara trygg där jag var. Jobbig känsla att vakna till även idag, som inte riktigt vill rubbas. Man känner sig lite förföljd vaken liksom.
[Och tydligen ska detta innebära att jag flyr från något jag känner, tänker eller har gjort/borde göra, och att jag borde möta rädslan istället för att vända ryggen till]


All best/ Jacqueline.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0