Dedicated a sissy (och för o-icke-talande engelska är denna tillägnad siss)

Idag har jag haft riktigt riktigt kul med min kära syster:) jojohanna riex förståss!

Det började med att jag ringde och väckte henne i morse, bara lite sådär när hon låg och sov. :)
Vi avslutade därmed - man vill ju inte störa de sovande, tss

Och efter en halvtimme kanske får jag ett samtal från okänd nummer, och tror att det är mamma. Varpå jag hör någon som mummlar något om "banbsabvänta lite"... Jag bara.. okeeeeeeeej:P
Men då var det kära Johanna som ringde upp, och ville gå en sväng.

Men sjäääälvklart sa jag, och tyckte det var en utomordentlig idé, så jag sa att jag behövde lite tid att göra klart det jag höll på med, och sen bestämde hon att jag fick vara klar till att träffas 12. Jag lyckades få fram tiden till 5 över 12 (5 minuter kan betyda mer än vad man tror:))

Och lagom i tid mötte jag upp denna udnerbara kvinna.
Och idag har vi ätit en mjukglass i stan, och jag hade fett svårt att bestämma mig men jag lyckades till slut:)
Sen var vi inne en sväng på Lekia, och tittade på alla fina armband och grejer man kunde köpa.
Sen gick vi ner till stadshuset och tittade på kycklingarna, och träffade vevves lillasyster hihihi:)
Och sen gick vi och tittade på en olycka, och såg brandbilarna tuuututuuutuuut,
och sen gick vi ellingerundan fast johanna behövde gå på dass så hon fick sätta sig och kissa på stigen (tss:))
och sen
kom vi till vårt första problem då vi var tvugna att springa över tågspåren.. oh oh oh
Och jag fick börja, för vi kom fram till att jag var modigast av oss!
Och jag sprang över, och sen var jag tvungen att springa tillbaka för det fanns ingenstans att ta vägen ,
och då började klockan plinga att tåget skulle komma... lääääääääääääääääääskigt!!
Så sen stod vi och tittade på tåget som for förbi, x2000 fast vi tyckte det gick ganska sakta ändå,
och sen så fick vi fundera och fortsätta gå en liten bit på vägen och sedan klättrade vi snabbt över spåret igen och över ett stort staket.... Vi klarade det , yeah yeah yeah!:)

sen kom vi äntligen hem till mig och johanna glömde bort att hon var dassanödig,
så istället bakade vi muffins.
Det gick sådär! Vi fick aldrig rätt på den dära socker-ägg-blandningen som skulle bli porös,
men vi sa skiitsamma efter ett tag. "det ska nog gå bra ändå",
och sen skulle bakpulvret i och då tog jag en matsked och slängde i.
Sen hade vi ingen aning hur länge muffinesen skulle stå inne, men efet bara några minuter så började det bli ilte svart  yta på två av muffinsarna (vi hade 5 stycken stora) så då bestämde vi oss för att sänka värmen lite.
Sedan började dom jäsa rejält och gick högt över muffinsformarna,
men vi smakade lite av det som ramlade utanför och tyckte det smaka ganska gott men alldeles för beskt.
och då kom jag plötsligt på att det hade ju stått Tesked på receptet och inte Matsked som jag slängde i när det gällde bakpulver.. Men Tjacky då , tänkte vi, men skrattade istället lite.
Sedan växte muffinsen ännu mer , för att plötsligt tvärt sjunka ihopa istlälet ... hahaha:)

(Ni kan se resultat på    tjackiebawn.bilddagboken.se  )

Jaja, slutligtvis så gjorde jojsan en fin rorigoogtotiloti-video till mig..ihihihil..

Och nu ska jag sluta skriva massa grejs vi gjort,
utan istället berätta hur jävla mycket jag tycker om henne.

Trots att hon alltid varit mindre, yngre, kortare... Jaa... så har jag alltid sett upp till henne.
Du, Johanna, har alltid varit en sån människa som gjort mig glad i hela kroppen, och liksom får mig att le.
Vi har ALLTID kul, förutom när vi börjar bråka för att jag säger att du har osnygga byxor när du säger att du inte älskar mig längre, i 7an eller vad det var... (alla måste vi ha nergångar, men det viktigaste är ju att man har bergen att stå på:))

Mer och mer på sistone har jag börjat känna att jag blir rastlös av att umgås med människor ,
att många inte har mer att ge längre, inte det jag vill ha.
Men med Johanna är det liksom.. Vi har kännt varandra i typ 9 eller 10 år nu ,
och fortfarande ger du mig nya sätt att se på grejer, överaskar mig med din fantasi och bara är allmänt trygg och mysig. Fy fan vad bra du rä!:)
Du är en sån människa som alltid lyft upp mig, och fått mig att tycka om mig för den jag är.
Du har alltid fått mig att känna mig speciell och unik, och det är fan den bästa egenskap man kan ha.
Och det är precis så jag ser på dig!  !

Älskar älskar älskar dig!!! det krävs en äkta lillasyster för en äkta storasyster (du kommer aldrig fatta detta hahaha, jag hoppas du inte slängt sköldpaddan och var lika elak mot dom som mot dina små trasdockor:( :D )


hahahahahaha Johanna är bäst!!! Hon kom nyss på 5 timmar senare att hon hade visst glömt att skriva med mjöl på listan till muffinsen vi bakade, så vi hade inte mjöl i heller. Inte konstigt att dom blev platta och jävliga:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0