kuratorer?



Neh... Fick nyss ett mobilsamtal
"hej är du hemma?"
"eeeh... Ja...?"
"ja, för jag skulle behöva boka ett kuratorssamtal hos dig ikväll"

(Jag tror att personen i fråga ska låna min dator (?) till att boka kuratorstid?? haha
"jahaaapp, ehm"
"ja men jag slutar jobba klockan 7 ikväll, kan jag komma till dig sen?"

(Jag undrar varför hon ska komma till mig sent och boka kuratorstid,
men strax därpå slår det mig.. det är ju JAG som är kuratorn haha.
Jag är så intelligent!!)

Så ikväll.. ska jag tjäna lite pengar då.. Haha.. Nen nu ska skoja jag,
men det skulle varit ganska roligt och ganska sjukt om jag sa det till henne:)
Jag ska nog sätta upp en skylt på dörren i alla fall, och kanske sätta upp ett skrivbord och 2 stolar,
och kanske en liten spargris på skrivbordet (På skämt för er som inte fattaR!!:)).

Jag vet dock exakt vad hon ska säga (så det är ju bra för då har jag något att fundera på hela dagen, vad jag ska komma med förslag till henne:P) . Man håller sig väl uppdaterad på Facebook osv;P
Undra om kuratorer som har det som yrke typ får reda på grejer deras kunder/klienter/patienter(?) vill prata om innan, så att den kan sitta och klura ut vad den kan säga för bra, kanske leta lite i bra böcker vad andra kurator hade sagt osv. haha
undra om kuratorer följer ett visst mönster efter vad den borde säga,
eller om den säger det den tycker, tänker och känner.
Undra om många kuratorer när de ger råd , är påverkade av vad som den själv upplevt i sitt liv.
exempel.

Kurator Greta har varit otrogen mot sin man, typ 20 gånger med 2 olika män i SMYG.
Patient Eva-Lotta kommer in och berättar att hennes man typ dejtat hennes bästa vän Berit Nilsson i 1 år och att Eva-Lotta läst alla sms som skickats där det står att mannen tycker mer om Berit än Eva-Lotta men han vågar inte lämna henne.
Undra då om kurator Greta på grund av egna angelägenheter och för att känna sig själv mindre ångestladdad skriker
"Neeeej för i helvete, stanna hos honom!! Han har inte gjort något fel. Det är bara du som har gått upp några kilo på sistone och han tycker du är mindre attraktiv. Gå och piffa upp dig lite på något gym och makeup-store så kommer han ge ert förhållande en ny chans på riktigt. För faaaaaaaan"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0