att tycka om barn..

...rent allmant ar ganska latt enligt min asikt!
Att spendera nagra timmar om dagen eller nagon gang i veckan, leka lite med dom och sedan lata foraldrarna skota uppfostran och grovjobbet. Inte helt fel!

Men att vara den som spenderar mer tid med barnen an foraldrarna, ta hand om dom, se till att dom gor vad dom ska, och samtidigt se till att dom mar bra. Det tar pa krafterna, att vara au pair. Man far ga igenom nagot som ingen annan kan fa ga igenom; att lara sig att alska nagon annans barn, barn som man far se utvecklas och vaxa upp, barn som man tyvarr formodligen inte kommer se efter ens tid ar slut.

Jag kan inte forsta att jag tycker sa mycket om "mina" barn som jag gor. Det ar en helt galen kansla! De gor mig glada, de fyller mig med varme och karlek, och de alskar mig. Det ar enorm och obeskrivlig kansla!

Idag nar jag satt i bilen pa vagen hem fran dagis, sa fick jag nastan tarar i ogonen av att tanka pa att lamna dem. De har liksom...blvit en del av mitt liv! uschanamej, jag trodde INTE detta skulle handa.


/////////////////
Har fatt papperna ifyllda fran min hostmamma nu, som kommande familjer kan lasa om mig som jag ska forlanga hos.

"Jackie has been wonderful with my little ones. She really understands them, has tremendous patience + shows compassion + empathy. The kids love her"
"Jackie stays calm under pressure and is able to adap well. She is a good problem solver"
"Jackie has been a wonderful au pair. Ours is a busy household and she is more than capable of handling many kids with many acitives"

:):):):) This is what make my day!

............................. Att kunna uppskatta de sma gladjepunkterna i livet ar min gava!:)

Puss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0