Spring Break coming up!!

Oh yeah.
How nice isnt that.

For normalt sett skulle man over springbreak i denna familjen som au pair formodligen egnetligen tanka (javligt manga ord jag fick till med dar pa en radda?:P) att "javla skit. Nu ar det springbreak vilket innebar att man maste vara hemma med ungarna och jobba extra".
   Men nej nej, Nu har jag varldens lycka att min hostfamilj aker ivag till Vermont igar klockan 3 pa eftermiddagen nar jag ocksa avslutade mitt jobb, och de kunde "tyvarr inte ta med mig" (Stackars mig, eller inte:P)
Jag stormnjuter av att ha huset for mig sjalv, slippa hora deras roster, slippa behova vakna upp av att dom ar uppe och gar nar man sjalv ar ledig, slippa sova i ett iskallt rum (jag har faktistk tagit mig friheten att flytta over tacke och kudde och sover i sydneys sang hehe), slippa jobba nu hela veckan som jag kommer slippa!!!
Ni forstar inte hur mycket man kan njuta av sin ledighet och frihet nar man normalt sett jobbar hela tiden eller har folk runt omkring sig som man egentligen varken kanner eller kanner sig direkt trygg runtom.
Usch och fy for detta liv, tack gode gud for lov, och herrejisses vad man kommer uppskatta livet nar man kommer hem!!


jajja, Nog med det.

Idag har jag kopplat i karaokemaskinen i Tv: n och statt och storvralat till the rose, over the rainbow, grease och alla mojliga andra grejer jag kunde hitta dar:) Fan va kul!

Och sa har jag varit pa en voiceover-klass idag.
Forst berattade instruktoren lite och sa diskuterade vi om alla jobb man kunde anvanda sin rost i: first of all: reklam!!, ta rost som en animerad cartoon, rostmeddelande, telefonistering, movietrailers, dubba filmer, roster till leksaker och greeting kort podcasting (fatta aldrig riktigt vad det var men det ar i alla fall ngt som vaxer och kommer bli en stor bransch snart hehe)
      Sedan var vi fem stycken som fick lite script och sa hade vi da nagra meningar var som vi skulle advertisa (men va hemskt, men jag kommer inte pa orden pa svenska sa hoppas ni hanger med anda!).
Mina meningar var "The first real date after two years diet", "The wedding diet", och "The "I cant believe I havent lost any weight yet and its soon summer" diet".  Vilka repliker va:)
Och dom skulle man da saga i en reklam som handlade om att man skulle ga till ett visst holliday Spa.
Sa vi laste igenom det en gang, la pa lite mer kansla for att locka folk andra gangen, och tredje gangen ytterligare lite kansla inklusive att vi spelade in det den gangen. Sjalvklart sa lyckades jag tredje gangen att stamma nar jag skulle saga wedding day diet. Men det gjorde inget , jag blev ett utmarkt exempel pa hur latt det kan vara att stamma och att "aven den baste kan gora det", och pa sa satt fick han anledning till att beratta hur man skulle gora om man rakar stamma under en inspelning.    vad skulle instruktoren gjort utan den stammande svenskan:)

I alla fall sa fortsatte vi lektionen med att prata om hur mycket man kunde tjana pa dessa jobben, hur man skulle gora marketing om sig sjalv och aven hur man skaffar en hemmastudio sa att man kan jobba med det pa basta satt. Toppen !

Och sen efter 2 roliga, intressanta timmar avslutade vi lektionen, packade ihop och .. Sjalvklart, som alltid, var jag sist ut. Det var bara jag och en till nar jag skulle till att fraga instruktoren och han istallet vander sig till mig och sager "jag horde direkt att du hade en accent. din rost ar markable och du skulle varit mycket eftertraktad till att gora reklamer genom att saga saker pa glada eller sexiga (han anvande ett annat ord egentligen men jag fattade inte det och da fick jag fragade vad han menade med det och sa oversatte han det med detta simpla ord samtidigt som han skamdes over att saga det:P) satt i reklamer.
Va kul att hora:):):):) Verkligen !
    Sa nu skulle instruktoren ga hem och lyssna igenom inspelningarna och ge oss feedback snarast, och om jag uppfattade ratt sa kommer nagon han ger feedbacken till ringa och beratta for oss i veckan . Spannande. Det kanske ar mitt framtida jobb:D tsss

nu ska jag fortsatta njuta av min frihet, Sonja kommer om cirkus en timme och sover hos mig sa jag slipper vara ensam. hihi. Gullefjun da:)

Pussochkramtillalla.!!

Kommentarer
Postat av: failures

Godnatt! Sov gott!

2008-03-17 @ 03:36:07
URL: http://failures.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0