Festlig helg!

Helgen borjade pa Bridgetwater dar jag fick hamtat min lila sjal och motte upp Annika och Charlotte.
Sedan bar det av till Thank godh its Fridays - en riktigt mysig resturang, och dar bestallde vi in en trerattersaptitretare som vi delade pa. Yummyyummy:)
Men det mest ymmuformytummy var ju dom tre alldeles underbara desserterna som vi bestallde in efter det:
Minimunkar, vanilla cheesecake och brownies med glass. Och for att gora servitrisen lite mer irriterad (for det verkade hon bli lite nar jag bad dom fixa:P) sa ville vi ha 3 tallrikar, 3 skedar och kniv att dela allt med.
Och det gjorde vi, sa att alla fick ta av allt. Sa himla sjukt gott , och riktigt matta blev vi i magen! hihi

Det var en riktigt mysig kvall med mycket gott prat, skvaller och ett lyckat partytrick med kortlek som annika visade oss. Ingen av oss forstod egentligen vad det var hon gjorde, men hon lyckades rakna ut vilket kort det var varenda gang anda. Duktigt stumpan:)

Efter ett tag dok det upp 3 killar som "rakade" satta sig vid bordet brevid oss, och "rakade" vanda sig om hela tiden mot oss. Det var sa uppenbart att dom funderade pa att ta kontakt med oss hela tiden. "Bestall in en ol for fan, sa ni kan vaga prata med oss", viskade vi tjejer till varandra, och mycket riktigt efter en ol sa tog en av killarna mod till sig och fragade vilket land vi var ifran.
Sa det blev en social kvall med en del missforstande, de var engelskman och hade konstiga skamt och forstod oss lika lite som vi forstod dom. Men det slutade i alla fall med att vi fick deras nummer och bestamde att vi skulle hitta pa nagot kvallen efter.


-----------------------------
Sa blev inte fallet for Lordagen kom Sonja, Annika och Charlotte (Fan va skont det ar med ett tillskott i ganget, allting blir lite mer kansla om man ar nagra fler:)) hem till mig,
och vi hade en riktigt trevlig forfest och blev snurriga i bollen allihopa.
Vid 11tiden kom vara tva nya amerikanska Dj-vanner Adam och Ryan och hamtade oss, och sedan akte vi med dom till Tcnj university.
Dar var det varsta funderation-partajet pa gang med lekar och hopprep och allt mojligt i ett valdigt stort fritidshus. Alkoholfritt!
Och jag gick och fragade i en av standen om jag kunde fa en ballong, och det fick jag, sa en Rosa ballong fick folja med mig vidare:)

Sedan akte vi vidare till det vi egentligen var pa vag till - collegefesten.
Intradet var 5 dollar. Satans vad irriterad jag blev, men betalat fick vi, och pa nagot vanster fick vi tillbaka pengarna ocksa fran nagon kille som smog tillbaka det sen (Fattade aldrig vad som hande men man klagar ju inte?:))
Och in kom vi till ett skajskigt ytligt discoplace med musik, ljus och massa fulla amerikanska ungdomar.
Och kul hade vi, och dansa gjorde vi!:) Och gjorde allt for att passa in, och lite da och da var vi ganska duktiga pa att tala om att vi var svenskar for alla (det tyckte vi skulle ge oss lite benefits)
Pa toaletten var det inte sa mysigt, toalettstolen var overfylld med pissgult (!?) piss.
Beerpong fanns det mojlighet att spela uppe, folket rokte pa och tjejerna dansade som slynor och killarna var inte samre pa att ta tillfallet i akt (det ar sa ofrascht dansade att man bara vill krakas pa dom!).
Vi var formodligen pa en typiskt amerikansk collegefest.

Och hem kom vi till slut, och da krangde vi 4 tjejer allt amerikanskt vi kunde komma pa och framfor allt da Creemcheese and jelly sandwish alternativ peanutbutter and jelly sandwish. Mycket gott var det och mycket onyttiga var vi, innan vi till slut slocknade pa mitt rum:)

------------------------------------------------------------
Sondagen lamnade Sonja oss tidigt. Annika darnest och sen spenderade jag en timme eller lite mer ensam med Charlotte sa jag fick lara kanna henne lite mer. Najs:)

Och ikvall efter en harlig dusch kom Adam och Ryan och hamtade upp mig och sedan har vi varit och sett Step up 2. Sjukt bra film, det ar san otrolig kansla att se dansfilmer och man vill bara dansa sjalv ocksa.
Har forsokt hitta lite dansklasser har omkring, men antingen ar det jattedyrt eller ar det tider jag jobbar. Typiskt! Far se vad det blir av den saken, hade varit skont att halla igang lite ocksa.
Och Adam och Ryan ar tva riktigt goa killar och dom har redan planerat och berattat allt dom ska ta med mig pa nu i framtiden, och sa snackade vi om att jag ska tjana lite pengar pa att hjalpa Adam med hans dj-grejs pa festerna och lite sa. Hade inte varit helt fel. Skont att antligen umgas med killar pa ett normalt satt, och veta att man har mojligheten till det nu i framtiden eftersom dom bor endast nagra minuter fran mig. Det behovs:)

I feel good. Goodnight


Ps . Nu har mamma och pappa och mormor och Tina bokat sina biljetter. Kommer till New York den 15 maj, WHIIIII!:D Langtar otroligt mycket!!!!

Kommentarer
Postat av: Kusinen

hej kusin :) hur har du det?? har du fått brevet från mig och emmelie??

PS: GRATTIS PÅ DIN 20-ÅRSDAG!!!!!!!

Pussssss

2008-03-05 @ 21:01:39
URL: http://ellinor87.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0