midsommar i new york + konserttripp i Albany

Da var man hemma igen,
efter helgens bravader.

Forst och framst far jag gratulera till Sonja, min kara lilla Sonja, som fyllde 21 i Torsdags och darmed far gora det mesta i usa nu (Dricka sprit lagligt:P)
Hennes fodelsedag tillbringades kvallstid pa en japansk resturang som heter Sunny Garden har i Princeton omradena, med hennes vardfamilj som bjod.
Jag smakade Pad thei, pastaliknande grejer med jordnotssmak och biffkott - hur gott som helst!
Sedan akte vi hem, at cupcakes och akte vidare till Thomas Sweets for att ata glass med Jonathan, och aven for presentoppningen:) Grattis stumpan!

Fredagen sedan vid 3 pm tog jag och Sonja bussen till New York. Pga mycket trafik sa blev vi senare an angett, men klockan 6 pm var vi i Battery Park dar midsommarfirandes fullt av svenskar var i full gang. Och vi traffa massa av vara rara svenska flickor, och forstass Jonathan och hans kompis Miles som (?) skulle vara min blind-date for kvallen, haha.
Han var trevlig men inte riktigt min smak, sa jag var formodligen inte allt for trevlig, men det kvittade for jag tror han fick en bra kvall anda.
Jag och Jonathan dansade runt midsommarstangen, Jungru Jungrfru skar.
Och sedan sa sjong vi allsang, vilket Jonathan uppskattade jattemycket.
Han var valdigt imponerad av mig (Jonathan ar amerikanare alltsa, sa han kan inte svenska men han gjorde sitt basta anda) nar jag oversatte hela "Den blomstertid nu kommer" till engelska under tiden jag sjong melodin.
Jag maste saga att jag ar ganska imponerad av mig sjalv, jag ocksa!:D

Sedan lullade vi alla omkring i parken och betedde oss lite som man ska gora pa midsommar,
och slutligen begav sig alla at eget hall. Jag och Sonja gick ut ur parken och dar traffade vi ett gang svenska killar.
Jag snackade med en ljusharig kille, och lurade honom att jag var jag tror jag sa England, men jag minns inte.
Jag pratade i alla fall engelska med honom och sen hor jag Sonja sta och kalla pa mig pa svenska,
varpa jag totalignorerar henne for jag vill ju inte att han ska forsta att jag bluffar.
Till slut vander jag mig om till henne och bara "Sonja, du forstor mitt lurande",
och han forstass borjar asflabba:D
Skittrevliga pojkar i alla fall, dom var i new york city for att ge sin musik en chans. De spelade i ett band, och hade om jag forstod det ratt haft lite spelningar dar omkring, och sa fick vi deras skiva. (Lyssnade pa den dagen efter, riktigt bra faktiskt:))

Sen var jag hur kissinodig som helst, sa da sprang vi nagonstans jag vet itne var. Och sedan sag jag en oppen dorr till en lagenhet och jag bara kutade in forstass och dorren lastes tydligen igen bakom mig. Jag sprang omkring i hela huset, akte upp och ner for hissen och jag vet att jag tankte typ att jag inte borde lamna sonja sadar men att jag fick ta ett problem i taget, och mitt storsta problem i den stunden var att jag skulle kissa pa mig.
Jag htitade toaletten till slut, och jag hittade sonja, och det var tydligen ett rikemannahus vi hade kommit in pa sa sonja, eftersom de dessutom hade dorrvakt in. Ooops hehe:)

Vidare tog vi oss till subwayen, och sedan till bussstationen dar vi kopte pizza, chips och bussbiljetter till Albany.
En 3timmarsbussresa till Albany gick ganska snabbt nar man sover langst bak i bussen och sedan nar vi hoppade av, sa letade vi efter Bryan som skulle hosta var helg.
(Bryan fann jag pa Couchsurfing.com , som ar en jattebra sida dar man kan hitta folk i hela varlden som backpackar, eller som kan vara vard at en nar man backpackar - Checka in! )
Jag pekade pa en man typ "ar det du", men han bara typ virrade pa huvudet. Och sedan kande jag igen en annan kille som stod och vantade pa tva virriga flickor klockan 3 pa natten.

Sa sen akte vi hem till Bryan, i hans fracka blaa sportbil. Jag och Sonja craschade i hans typ dubbelsang, och han tog soffan.

Vi vaknade upp dagen efter ganska tidigt, och sedan lagade Bryan frukost till oss,

och sedan drack jag och Sonja vars 2 white russian, och sedan lite efter 11.30 am korde Bryan oss till Altamont Fairgrounds.
Solen stod pa hogsta niva, det var varmt och skont och mysig stamning. Det slutade med att Bryan hangde med oss in, och vi satt i graset och njot av musiken som spelades pa scen. Nagra American Idol- personer, metro station, och sedan drack vi lite ol och at gyros.
Nar det var dags for Sum 41 att spela sa rorde vi oss in i publikhavet, och kampade oss langre och langre fram efter hand.
Sum 41 spelar bra musik men vi blev ganska besvikna for de gjorde sig inte direkt pa scen, sag inte ut som om dom hade sa jatteroligt ens.
Sen kom dom hara som gor "Everybody dance now, do do do , do dod" och en hel del andra latar som vi kande igen men som vi inte hade en aning om att just dom gjort. Sangaren gick omkring och rokte marijuana pa scenen, haha. Det sag lite smakul ut maste jag saga!
Det var svettigt och trangt i publiken, och titt som tatt gick sakerhetsvakterna och kasta vatten pa publiken, vilket var uppskattat !!
Bryan gav upp, men jag och Sonja fick for oss att Simple Plan strax skulle spela sa vi stod kvar i havet, och rorde oss sakta framat. Sjalvklart drojde det sa himla lang tid innan dom kom,
Ace young (en vacker american Idol person med underbar rost, som kanske vann - jag vet inte - men atminstone maste varit typ finalist?) spelade och folket blev mer och mer otaliga.
Jag och Sonja kom dock langre och langre fram och slutligen nar jag och Sonja stod allra langst fram, sa kom dom...
Det helt underbara grymma bandet med en otroligt sot sangare och gitarrist som hoppade omkring och stejtade pa scenen, sjong och spelade jattebra, och gjorde ett riktigt bra framtradande!! SIMPLE PLAN <3
Sa himla bra:):):)
   Och efter SP var det natasha beddingfield och lite mer ol, och sedan akte vi hem for att ta oss en nap, ata middag och dricka lite mer.

Pa kvallen sedan kom Harry - en trevlig prick som efter mycket sprit skulle bli en blond skejtare med bruna ogon och som kunde spela trummor (det blev han aldrig:P) -  och sedan drog vi in till Albany for att upptacka det amerikanska medelklass-barlivet. bogar och overviktiga finniga amerikanare?
Men trevliag var det. Och vi hade inga problem att komma in, "jag glomde passet i bilen",
och folket tyckte det var frackt att traffa svenska tjejer:)

So what can I say.. Det blev en riktigt lyckad helg for oss, dyr bussbiljett men gratis boende och mat och nya erfarenheter och upplevelser. Frackt:)  Och sa sag vi SUPERBAD<3 - otroligt bra och rolig film !!!!!
Bussresan hem som gick pa 5 timmar var dryg som fan, plus att jag madde askasst , men det  var det vart:P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0