dear AMERICAN SUMMER!

Nu ar du har, eller du har befunnit dig har ett bra tag . men nu ar du verkligen har, med alla dina 35 grader dagligen och inte gar du under 25 grader nattligen heller skulle jag vilja pasta?
Jag ar sa glad att jag far uppleva dig och allt du har att erbjuda.
Ja, det ar HELT underbar att ha sommar i Amerika.
   Det marks verkligen miljon nu att man faktiskt bor pa annan ort. Alla djur och ljud och blommor och liknande man inte far se hemma.
Marinbla och klarroda faglar som kvittrar, sma jordekorrar som springer runder i buskagen, snokarna som slingrar sig i graset, skoldpaddan som simmar i sjon.
Har ar bara saa himla underbart sa har ars!

Och sa fortass helt underbart, att pappan i familjen ar bortrest i en hel manad. I feel good!:)

Helgen har varit jatteskoj. Fredagen jobbade jag knappt, sprang runder lite i huset med de stora barnen och det enda jag skulle vilja kalla nagot sa nar i stil med arbete var nar jag korde sydney till fotbollen och sedan korde pj till dagiset med muffinsen - for efter det slutade jag. Och nagon timme senare kom Monse fran Costa Rica till mig och rotade igenom hela min garderob och provade typ allt, for att till slut gora ett val.
Och sedan akte vi till Mariana fran Brasilien , och akte till affaren for att kopa lite sprit.
 Och sa gick jag och Monse over till mataffaren Mc Caffreys och sa var dar en sot kille i kassan, och det visade sig att han hette Slowd och sa bytte vi nr och jag bjod med honom till festen vi skulle till senare :D

Och sen hade vi lite forfestpicnic tillsammans med tre tjejer - conny, silvia och jasmin fran Osterike.
Och slutligen gick vi till festen 5-10 minuter gangtid ivag i centrum av Princeton, dar det var folk fran hela varlden och fullt os med grym dj.musik, och harlig stamning. Perfa:D
Hade en skitrolig kvall pa alla satt och vis!:D

Lordagen jobbade jag a.k.a lekte med barnen 4 timmar , vilket kan vara ganska enerverande men det var helt okej denna dag. Och sedan hangde jag lite med Slowd, och sedan drog jag och Mariana till Jonathan och badade i hans pool. Saaaa himla gitt:)

Och kvallen drog vi alla plus Sonja till en grillfest med hur mycket gratis sprit och mat som helst - inte konstigt man blir fet :P - och sen drog vi till Mc Caffreys, var lite med Slowd och traffade 2 av hans kompisar, och sedan sov Sonja hos mig.

Sondagen spenderade jag med Monse, vi gjorde allt och inget:) Traffade hennes slaktingar som bor 20 minuter ifran mig, och de var bara hur trevliga som helst. Sa nu vill jag annu mer aka till Costa Rica med Monse en vecka i Augusti innan jag drar vidare till min alsklings-rebecka, som vi forsoker fixa att det ska bli av ..HOppas hoppas hoppas !

Jag alskar att prata engelska ! jag alskar att befinna mig pa en sa mangkulturell plats som princeton. Jag alskar solen och varmen. Jag alskar Sommaren ! Jag alskar att vara precis dar jag ar !

Im happy:)

Kommentarer
Postat av: Anonym

2008-06-16 @ 20:59:12
Postat av: "Moster" Jhenni

Hrm... bara för att spriten är gratis så innebär ju inte det att man måste dricka... om du inte dricker så slipper du ju att bli fet :-).

Men... det är underbart att du är happy och det är kul att du roar dig och njuter av livet. Vi håller tummarna att det blir en resa till Costa Rica. Bamsekram

2008-06-16 @ 21:06:35
Postat av: Ellinor

gudd vad det låter skönt! hehe, häftigt att du bytta nummer med killen i kassan.. händer ju inte varje dag :P hehe.. Puss på dej

2008-06-17 @ 21:07:47
URL: http://ellinor87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0