Teater

Teater ar bara sa himla roligt!!
Jag ar sa otroligt glad att jag gick in pa officet pa Mercer County och anmalde mig till kursen, och att fastan vi missade forsta lektionern - som det visade sig att vi faktiskt inte missade sen anda- sa gick vi dit, satte oss, kande oss lite knasiga eftersom vi var svenska noncredits elever och inte ens fanns med pa listan, medans alla andra dar var amerikanare och skulle fa betyg pa det.

Lyckligtvis tror jag lararen har valt att ge oss betyg anda i slutandan. Atminstone behandlar han oss precis pa samma villkor som de andra, satter lika mycket press pa oss. Jag tycker sa himla mycket om Louis Wells.

Teaterklassen innebar ocksa att vi skriver dagbok, och redan dar har bade jag och Sonja fatt valdigt mycket berom. Kul:)

Och har Louis , som aven ar regissor valt ut roller som vi ska spela som han utifran vad han sett oss passa i for roller under ovningar vi gjort och monologer vi hallt som audition infor resten av klassen.

Jag och Sonja ska spela en scen fran "My sister in this house" (Finns aven som film: "Sister my sister")
Jag ska spela aldre systern Christine med ett javla temperament och otroligt mycket ilska inom mig som man ska se typ bubbla och att jag inte riktigt kan hantera.
Sonja spelar yngre systern Lea som ar lite radd for sin storasyster (mig) eftersom jag slar henne ibland och eftersom hon vet att jag utan anledning kan fa mina "anfall".

Hela pjasen som faktiskt ar en sann historia fran 1930 talets Frankrike, slutar med att de bada systrarna torterar och styckar sina arbetsgivare som dom jobbar for och aven att de inleder ett sexuellt forhallande med varandra eftersom deras enda karlek ar mellan varandra. Lyckligtvis slipper jag och Sonja uppleva dessa grejer, och scenen vi ska spela ar forhallandevis tidigt innan min karaktars aktioner gar till overstyr.


Nu ska jag fortsatta vara glad, trana pa mina repliker och sedan kora och hamta Sydney i skolan for att kora henne till tandlakaren . Hehe.

Over and out/ Jackie.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0